..... i'm under construction......

Tuesday 15 November 2011

SUPER-ANNOYING!


apa perasaan ampa if ampa hang-out with chinese n they speak mandarin among them?
for me it's pretty annoying
aku mesti tepinga sorang2 sebab sepatah haram pon aku tak paham
tambah2 bila depa dok joking and gelak2
dalam hati mesti dok geretus "menda depa dok cakap ni?!"sambil tengok depa sembang dengan muka bodo
like hello.. if tanak cakap melayu pon ENGLISH please..

aku ada jugak tanya apa yg depa dok cakap
by jus showing body gesture "WAIT" and sambong conversation
PISS!

ada jugak yang jenis baik hati 
when  in a group yang dok nyembang ada la sorang tranlator yg mengtranslet
yang tu aku tak kisah la tapi kesian pulak kan kat orang tu

aku bukan jadi racism
aku suka kawan dengan berlainan bangsa ni
but why can't they understand what i felt?
aku nak jugak involved dalam conversation tu
sigh~

TEKAD! 
next sem amek mandarin!
tunggu la ampa
pasni kita boleh bergelak bersama-sama ae

word for today
wǒ ài nǐ
ni adek aku pon taw..
sigh~ balik

i miss my mun mun
 she always patient teaching me mandarin 




No comments:

Post a Comment